Friday, March 15, 2013

はいく short poem / Katakana appreciation 2


みなさん、

There is another poem that I just came up with.
This one is inspired by Early Morning Rain by Peter Paul and Mary


雨(あめ)ふってる                    It's raining
くらくとしずかに                           darkly and silently
はやい雨                                           early morning rain


雨ふってる                                      The rain is falling
行(い)くところない            with no place to go
シツレンシマス                              with a broken heart

This one I emphasized the broken heart.


じゃあ、 このはいくは どうですか。 みなさんは 好きですか。
じゃ、またした。

3 comments:

  1. とてもかなしいですね。はいくの(meaning)はさびしいですか。

    ReplyDelete
  2. このかなしいシーンが 私は今よく見ています。
    ちょっとなきたいんですけど。。。
    きれいなので、私が大好きです!
    もっと書いてください!

    ReplyDelete
  3. このはいくは ちょっと さびしくて、 かなしいです。 うたも かなしくて、 さびしいと思います。

    ワンサヌワット

    ReplyDelete